Miss Hammock

Hátizsákkal a világ körül

Hogyan mondtam fel és kezdtem el utazni, és hogyan csináld Te is?

2018. június 05. 13:35 - misshammock

Te is szeretnéd körbeutazni a világot és frusztrál, hogy évente csak 20x napod van szabadságra menni? Te is szeretnéd, hogy hétfőn ugyanolyan kedvvel ébredj fel, mint egy szombaton? Eleged van már a monoton 9-től 5-ig tartó munkádból? Te is egy napsütötte tengerpart mellett szeretnél dolgozni?

Egy éve még én is minden reggel úgy ébredtem, hogy igennel válaszoltam a fenti kérdésekre, de mégsem tettem értük semmit. 2017 szeptemberében viszont minden megváltozott, mondhatjuk, hogy új ember lettem, mert azóta minden nap úgy ébredek fel, hogy hálás vagyok, hogy megléptem ezt a néha még most is rémisztő lépést. Feladtam a stabil állásomat és a saját magam ura lettem. Örülök, hogy "befektettem magamba", mert annyi élménnyel gazdagodtam ezalatt a pár hónap alatt, mint azelőtt 5-10 év alatt. Életemben először egyedül utaztam a világ másik felére, megtanultam búvárkodni, utaztam luxus óceánjárón, kipróbáltam a szörfözést és 6 új országban jártam. Az, hogy valóra váltottam a legnagyobb álmomat és elutaztam Kubába, már csak hab volt a tortán. De nekem sem volt mindig ilyen az életem.

img_1667.jpg

Az egy évvel ezelőtti életem

Tavaly májusban én is csak álmodoztam arról az életről, amiben most élek. A legtöbb emberhez hasonlóan nekem is volt egy munkahelyem, ahova hétfőtól-péntekig bejártam, (életemben először amúgy szerettem a munkahelyem és már ezt hatalmas dolognak tartottam).  Volt egy szuper belvárosi albérletem, amit imádtam és persze itt voltak a barátaim és a családom, akikkel rendszeresen találkoztam. Viszont mégis azt éreztem, hogy valami nagyon hiányzik, nekem ennél több kell. 

A bakancslistámon egyre csak gyűltek a helyek, ahova el akartam utazni és a dolgok, amiket ki akartam próbálni. Voltak napok, amikor azt éreztem, hogy tök hülye vagyok, nem szabad feladni mindezt, amit végre megteremtettem magamnak. Végre szeretem a munkahelyem, imádom a munkatársaimat és ha igazán belegondolok, azért szeretem az életemet. Elégedettnek kellene lennem… de mégsem voltam teljesen az. Valami mindig ott motoszkált bennem, hogy ez nem elég, én ennél többre vágyom. 

i_haven_t_been_everywhere_but_it_s_on_my_list.png

A fordulópont

Sokszor viccelődtem azzal, hogy egy nap veszek egy egyirányú repjegyet és elidulok a hátizsákommal tervek nélkül a nagyvilágba. Ez többé-kevésbé így is történt. Persze nem egyik napról a másikra, de majdnem. Először még csak könyveket olvastam, hogyan is utazzunk hosszabb ideig, majd elhatároztam, hogy idén nem veszek ki nyáron szabadságot, hanem ősszel elmegyek egy 2 hetes utazásra. Míg egy nap elkezdtem kicsit merészebb dolgokra gondolni és arra jutottam, hogy oda ahova én szeretnék menni, (Kuba és Közép-Amerika) nem éri meg ilyen “rövid” időre menni és inkább kint kellene maradnom tovább. Ez volt az első alkalom, hogy úgy igazán eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha több hónapra mennék. Pár hét múlva meg is kaptam az utolsó lökést, amire szükségem volt, hogy belevágjak életem legnagyobb élményébe.

Általában mindenkinek a történetében van egy fordulópont, ahol rájön valamire vagy meghoz egy döntést, ami lehet, hogy az egész életét befolyásolni fogja. Nálam ez a pont emlékszem akkor jött el, amikor elmentem a Freedom X Fest-re és találkoztam backpacker Borival. Egyetlen kérdése megadta azt a lökést, amire vártam: „Ha ugyis Közép-Amerikába mész, miért nem jössz velük a Nomad Cruise-zal?“  Az egyetlen dolog, amit reagálni tudtam erre, hogy megkérdeztem mikor lesz és amikor Bori azt válaszolta, hogy 6 hét múlva, azt éreztem, áá ez nagyon közel van. 6 hét alatt nem tudok elintézni mindent. Aznap, annyi érdekes emberrel találkoztam, akiknek izgalmasabbnál izgalmasabb volt az élete, hogy végig csak azon gondolkoztam, bárcsak én is így élnék. Hazafelé menet már tudtam, hogy jelentkezni fogok. Tudtam, hogy nem lesz alkalmasabb pillanat arra, hogy elinduljak. Tökéletes időzítés nincs és bár szeretem a munkámat és az életemet, biztos voltam benne, hogy ennél lehet jobb. És milyen igazam volt! 

31154197_2000298953571022_1191554819392456210_n.png

Indulásra készen

6 hetem volt elintézni mindent, de sikerült. Felmondtam, elintéztem az albérletemet, megkaptam a szükséges oltásokat, beszereztem minden szükséges felszerelést, bekapoltam és elbúcsúztam az itthoniaktól. Kész voltam az indulásra! Már az egész felkészülési időszak nagyon izgalmas volt és repdestem örömömben. Annyira vártam az indulás napját, mint egy kisgyerek a Karácsonyt. Sokan mondogatták, hogy milyen bátor vagyok, hogy bele merek ebbe vágni egyedül, és erre mindenkinek csak azt mondtam, hogy nem bátor vagyok, csak sokkal nagyobb bennem a kalandvágy, mint a félelem. És persze az is sokat segített, hogy tudtam, hogy a hajón kb 250 hasonló típusú emberrel fogok majd együtt utazni Közép-Amerika felé, szóval nem leszek egyedül :) 

Elképzeltem, ahogy koktélt iszogatva fekszem a medence parton, ahogy salsázok a Karib-szigeteken és ahogy rengeteg érdekes emberrel ismerkedek majd meg, akiktől tanulni tudok. Arra viszont álmomban sem gondoltam, hogy végre megtalálom a helyemet a világban és, ami sokkal fontosabb: a saját közösségemet (a “tribe”-omat). Végre olyan emberek vettek körül, akik ugyanazokat a dolgokat akarták az élettől, mint én, akikben ugyanilyen erős (sőt még erősebb néha) a szabadság iránti vágy, akik állandóan utaznak és imádják minden percét, akik mellett azt érzem, nem vagyok különc. Sokkal többet kaptam ettől az utazástól, mint reméltem, egy családot kaptam, akik támogatnak, megértenek és legfőképp inspirálnak. 

2017-10-21-nomad-cruise-designjunkies-last-party-0116.jpg

A Freedom x fest előtt, csak azt tudtam hogy változtatni szeretnék az életemen, de nem tudtam pontosan, hogyan is fogom ezt megtenni. Nem voltam webfejlesztő, minimális marketing tudásom volt, azt éreztem nincs semmilyen piacképes tudásom. Az elmúlt hónapokban viszont annyi tehetséges emberrel ismerkedtem meg többek között ennek a rendezvénynek és a nomad cruisenak a hatására, hogy számtalan dologról tanultam, csak, hogy kiemeljek párat: wordpress, marketing, fotózás, amazon, újságírás stb..  Ahogy egyre többet tanultam kezdtem rájönni, hogy nekem is van rengeteg "skill"-em (képességem) csak fel kellett ismernem, hogy mik is ezek pontosan. Az biztos, hogy egyedül sokkal nehezebb lett volna és nagyon hálás vagyok a körülöttem lévő  sikeres embereknek, hogy segítettek és segítenek nekem ebben.
 

Hogyan indulj el

Annak az 5 embernek az átlaga vagy, akikkel a legtöbb idődet töltöd!

Mennyire igaz ez az állítás. Te kivel töltöd a legtöbb idődet? Gondolkodj el ezen. Sokan nem is gondolják mennyire fontos, hogy kikkel töltöd az időd nagy részét. Hihetetlen, hogy milyen sokat számít a közösség körülötted. Az elmúlt időszakban annyit tanultam és fejlődtem, mint máskor évek alatt. Imádom ezt az új családot, akik körülvesznek, mert tudom, hogy mindenki a legjobbat akarja a másiknak. Olyan sok ismerőröm, barátom van most ebből a közösségből, hogy szinte nincs olyan dolog, amiben ne tudna valaki segíteni. 

A legegyszerűbb hely megismerkedni és bekerülni ebbe a közösségbe, azok a digitális nomádoknak szervezett rendezvények. Ezeken a helyeken tudsz a legkönnyebben “like-minded” (hasonló) emberekkel megismerkedni, akik tudnak segíteni az elindulásodban, inspirálnak és segítenek neked. Az is lehet, hogy munkát adnak vagy esetleg valakiben megtalálod a jövőbeli üzlettársadat, akivel együtt kitalálod életed üzletét. Csak, hogy megnevezzek néhányat ilyen rendezvényt:

  • Nomad Cruise (novemberben lesz a következő, de egyelőre elkeltek a jegyek)
  • Freedom X Fest (augusztusban lesz Spanyolországban)
  • DNX (Digital Nomad Festival) most volt Németországban
  • Nomad Summit (januárban lesz Chiang Mai-ban)

Ezeken kívül még rengeteg esemény van és szerencsére évről évre egyre több lesz. A legjobb bennünk, hogy általában több napig tartanak, ahol ugyanazokkal az emberekkel vagy egy helyen, workshopokra mentek, együtt sportoltok, jógáztok, pihentek és legfőképpen kapcsolatot építetek. Egyik pillanatról a másikra csak azt veszed észre, hogy világi cimborák vagytok és együtt terveztek egy izgalmas utazást vagy éppen üzletet. A mai világban valószínűleg neked is nehezedre esik igaz barátokra találni felnőtt fejjel, de itt mivel mindenkinek hasonló az érdeklődési köre, mint a tiéd, nagyon hamar kialakul a kapcsolat köztetek. Rengeteget tudsz ezektől az emberektől tanulni, fantasztikusak egytől egyig. Inspirálnak, tanítanak, támogatnak, megosztják a sokszor évek alatt megszerzett tapasztalataikat és persze nagyon jófejek. Soha életemben nem találkoztam még ennyire támogató közösséggel, itt nem fogsz olyannal találkozni, aki nem akarja elmondani a bevált módszereit, mert fél, hogy akkor majd te jobb leszel nála. 

nc6_santorini_meet_up-33_copy.jpg

Nekem személyes tapasztalatom csak a Nomad Cruise-zal és a Freedom x Fest-tel van és mindkettőt szívből ajánlom neked. A Freedom X Fest-et már említettem korábban, mert ez volt az az esemény, ahol meghoztam a döntésemet, hogy elindulok. Idén is megyek, most ráadásul egy hetes lesz és Spanyolországban. Idén sokkal jobban várom, mint tavaly, mert most tudom, hogy sok barátom ott lesz és ez mindenképp egy pluszt jelent számomra, illetve már tudom mire számítsak. A mostani különlegessége, hogy ez lesz az első ilyen hatalmas fesztivál, ami összehozza a “location independent” (helyszín független) közösségget. Ha megjött a kedved, hogy te is a részese legyél ennek a csapatnak, akkor nagyon ajánlom a Freedom X Fest-et, mert itt egyszerre tudsz megismerkedni mindennel, ami ennek az életfajtának a része. Lesz egy csomó workshop, jóga, meditáció, coaching, sportok, ecstatic tánc és buli kifulladásig. Nekem már megvan a jegyem és már tűkön ülök, annyira várom :) Ha szeretnél többet megtudni, hogy dolgozz te is online, szeretnél inspirációkat gyűjteni, szeretnél megismerni rengeteg érdekes, hozzád hasonló embert akkor itt a helyed. Ez a fesztivál a legjobb kezdés, ha azon gondolkozol, hogy te is belevágsz ebbe az életvitelbe vagy már belevágtál, de szeretnél ügyfeleket/munkát, esetleg üzlettársat találni. Augusztus 14-én kezdődik, szóval addig van is időd lelkileg is felkészülni és akár összekötheted egy jó kis spanyolországi nyaralással is:) Most ráadásul még Te is meg tudod venni az early bird jegyet, ha gyors vagy. Kattints ide a további infokért és a jegyvásárlásért. Ahogy már említettem, nincs tökéletes időpont, egyszerűen csak meg kell hoznod a döntést, hogy belevágsz és nem nézel vissza :) Akkor is nagyon ajánlom a fesztivált, ha még csak ismerkedni és tanulni szeretnél a digitális nomád életről és munka mellett elkezdeni felépíteni az új életedet. Amennyiben a nomad cruise (is) érdekel, arról a korábbi bejegyzésemet itt találod.

Remélem meghoztam a kedvedet és személyesen is találkozunk majd valamelyik rendezvényen. 

Sok sikert az elinduláshoz :)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://misshammock.blog.hu/api/trackback/id/tr9814014750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása