Miss Hammock

Hátizsákkal a világ körül

Mit vigyünk magunkkal egy hosszú útra, az én pakolólistám

2017. december 13. 22:48 - misshammock

Pakolás. Nekem ez okozta a legnagyobb fejfájást és szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Tudtam, hogy számomra ez lesz az egyik legnagyobb kihívás. Képes vagyok órákat szánni a pakolásra, még akkor is ha csak 1 hétre utazom el valahova. Valószínűleg ez női dolog, mi nők legszívesebben mindent magunkkal vinnénk, hogy legyen választási lehetőségünk. Ha tehetném teleportálnám a szekrényem, benne az összes ruhámmal, cipőmmel, kabátommal és táskával. De sajnos erre nincs lehetőség, döntenem kell mi jön és mi marad. Lehet nem mindenki tud azonosulni ezzel a „problémával“, de azok akik igen, ők tudják, hogy ez tényleg nehéz. De van egy jó hírem, bele lehet jönni. Ha nekem sikerült összepakolnom a közép-amerikai útamhoz, akkor mindenkinek sikerül. Be kell vallanom azért segítséget kértem Anna barátnőmtől, aki megjárta többször az El Caminot és tudja minek kell feltétlenül benne lennie a csomagunkban. Persze Közép-Amerika nem egy el camino, ahol egész nap a hátadon van a hátizsák, itt csak az egyik szállásról kell eljutni a másikba, és elég valószínűleg azt sem gyalog teszi meg az ember. (Erre azért párszor emlékeztetnem kellett őt, amikor ki akarta rakni a hátizsákomból az ötödik pólót, mondván, hogy felesleges és csak nehezebb lesz tőle a csomagom.)

img_5023.JPG

A legfontosabb, hogy legyen egy jó pakolólistánk! Itt kezdődik minden. Nagyon jól jön pakolás közben és a legvégén is, amikor leellenőrizük, hogy mindent elraktunk-e. Nekem van egy téli és egy nyári listám biztos, ami biztos.  A mostani úthoz persze kicsit át kellett alakítanom, mert ide tényleg csak a legszükségesebbeket kellett elhoznom, és figyelembe kellett vennem mi az, amit meg fogok tudni venni kint és mi az, amit jobb, ha itthonról viszek. Nem mondom, hogy a listám tökéletes, mert mindenkinek más dolog tartozik a legszükségesebbek közé, de iránymutatásnak jól fog jönni.

A legelső dolog, amit meg kell vennünk, ha még nincs, az egy jó hátizsák.

Kínálat van bőven, 15.000 Ft-tól egészen 120.000 Ft-ig találunk hátizsákokat. Nekem már volt egy zsákom, amit még a thaiföldi útamnál használtam. Utólag is köszönöm az akkori barátomnak, hogy meggyőzőtt, hogy hátizsákkal menjünk, és ne szenvedjünk a bőröndökkel. Természetesen igaza volt. Akkor nem annyira néztünk utána, hogy milyen zsákok vannak, csak elmentünk a Decathlonba és kiválasztottuk azt amelyik kényelmes volt és méretben megfelelt. Nekem teljesen jól bevált az easyfit-es zsák, nagyon megszerettem, így egyértelmű volt, hogy most is ezzel jövök.

Amúgy a tapasztalt utazók mind azt tanácsolták, hogy maximum egy 50 literes hátizsák legyen nálad és kész, ami lehetőleg nem több mint 10-12 kg. Valaki még ennél is kisebb csomaggal utazik, egyelőre még nem tudom elképzelni, hogy ez hogyan lehetséges, de lehet a következő utamra már én is csak fele ennyi cuccal jövök. Jelenleg egy 70 és egy 30 literes hátizsákkal indultam el, ami elsőre lehet soknak hangzik, de itt meg kell jegyeznem, hogy egyik sincs teli, kényelmesen tudok még mindkettőbe pakolni. Ha valaki utazott már hasonló meleg helyre lehet azt mondja ez túl sok és valószínűleg igaza van, de nekem ez most pont jó. Nem hiszem, hogy el tudtam volna indulni elsőre egy darab 50 literes zsákkal. Jó érzés, hogy van választási lehetőségem és nem csak 2 db póló van nálam. Illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy hajóval jöttem, a Nomad Cruise-zal, ahol különböző programok voltak a gálavacsorától elkezdve egészen a tropical party-ig, amikre valamennyire készülni kellett. Ha valaki csak úgy nekiindul Dél-Amerikának ezeket a ruhát persze otthon tudja hagyni.

Most nézzük tltelesen mit is hoztam magammal:

A legfontosabbak:

  • ÚTLEVÉL és egyéb igazolványok (szig, jogosítvány, és ezek fénymásolata)
  • Repülő/vonat/busz/hajójegy
  • Bankkártya – legalább kettő, de inkább három. Különösen jól jön, ha legalább az egyik hitelkártya. Pénzfelvételhez dombornyomott kártyára lesz szükségünk!
  • Készpénz – szerintem legalább 400 dollár, de ez egyénfüggő ki mennyi készpénzzel indul el. Fontos, hogy ne tartsuk egy helyen.
  • Utasbiztosítás – rengeteg féle van, érdemes körbenézni

Műszaki cikkek:

  • Laptop – jól jön munkához, képek letöltéséhez, filmezéshez
  • Ebook olvasó – könyvek helyett mindenképp ezt ajánlom, útikönyveket, szótárat és a kedvenc könyvünket is rárakhatjuk. Pici és könnyű
  • Gopro – ha szeretnénk vízalatti felvételeket készíteni mindenképp ajánlom
  • Kamera – ha van egy jó kameránk és szeretnénk jó képeket készíteni mindenképp ajánlott hozni egy jó gépet, nekem is be kell szereznem egyet.
  • Külső merevlemez – én általában rengeteg képet és videót csinálok, így mindenképp szükséges
  • Hordozható aksi – minél kisebb és könnyebb annál jobb
  • Adapter – kint is lehet venni pár dollárért, de érdemes hozni egyet, hogy ne az elektronikai boltban kelljen kezdeni
  • Usb – pici és sokszor jól jön, ha van
  • Fülhallgató

Ruhák

Ebben a legnehezebb szerintem tanácsot adni, mert mindenkinek megvan a saját elképzelése milyen ruhákat vinne magával, illetve nagyban függ a célországok időjárásától, hogy miket pakolunk be. Nálam ezek vannak:

  • 2 db farmer
  • 1 db kényelmes hosszú nadrág
  • 1 db laza, nyári hosszú nadrág
  • 3 db rövid rövid nadrág
  • 1 db wakeboard nadrág (jól jön sportoláshoz és szörfözéshez egyaránt)
  • 2 db szoknya
  • 2 db ruha
  • 8 db rövid ujjú (ebből lehet kevesebbet is hozni, én ebből nem engedtem)
  • 1 db pizsama
  • 3 db kardigán (2 vékony és 1 kapucnis meleg)
  • 1 db hosszú ujjú
  • 8 db bugyi
  • 5 db zokni
  • 2 bikini
  • 3 db melltartó (2 normál és 1 sport)
  • 1 db esőkabát
  • 1 db sál (jól jön egy hideg buszon)

Cipők

  • 1 db sportcipő (gyalogláshoz, sportoláshoz)
  • 1 db papucs
  • 1 db szandál
  • 1 db szörf cipő (mindenkinek ajánlom a decathlonos szörf cipőt, nagyon jól jön kavicsos/sziklás parton, illetve az utcára is fel lehet venni és akkor sincs baj, ha elered az eső, én imádom)

Tisztálkodás

  • Naptej
  • Tusfürdő (egy idő után rájön az ember, hogy a sampon tökéletes tusfürdőnek is)
  • Sampon
  • Dezodor
  • Testápoló (bármilyen krém, ami jól jön napozás után is)
  • Fogkefe és fogkrém
  • Tampon (amennyi csak befér, mert pl Panamában elég érdekes a tampon)
  • Borotva
  • Smink (csak nagyon alap)
  • Fésű
  • Szúnyogirtó (én Galaktív Biot hoztam, de egy másik amit sokan használnak Autan, csak ez Deet-et tartalmaz, amiről nem hallottam túl sok jót)
  • Hajgumi, hajcsatt
  • 1 db türölköző (én a mikroszálásat ajánlom, mert pici és könnyű)
  • parfüm
  • sminklemosó
  • vatta

Gyógyszerek

  • c-vitamin
  • fájdalomcsillapító (nálam van spedifen 600, szerintem nincs ennél jobb, tökéletes fejfájásra és fogfájásra is. Emellett hoztam még paracetamol tartalmú fájdalomcsillapítót is)
  • neomagnol (víztisztító)
  • bolus adstringens (hasmenésre)
  • mezym (emésztési zavarra)
  • deadalon (hányingerre)
  • betadine! (most fedeztem fel, hogy van kenőcs változata is, én ezt hoztam)
  • kötszer
  • sebtapasz
  • peha-haft (ezt az oltóközpontban ajánlották, öntapadós kötésrögzítő)
  • octenisept (sebfertőtlenítő, nagyon jó)
  • dorithricin (torokfájásra, ez az egyetlen antibiotikumot tartalmazó készítmény, amit lehet vény nélkül venni)
  • cifloxin (vényköteles, szintén az oltóközpontban ajánlották, antibiotikum, nekem azt mondták akkor kell használni, ha napokig tartó hasmenése van az embernek)
  • fogamzásgátló
  • 72 órás tabletta, biztos, ami biztos
  • tiger balzsam (megfázásra, rovarcsípésre, sportsérülésekre. Nálam elsősorban azért van, mert ájulós típus vagyok és nagyon jó élénkítő hatása van)

Egyéb hasznos dolgok

  • Napszemüveg! (enélkül el se induljunk egy napsütötte országba)
  • Kalap (ezt én kint vettem, de nagyon hasznos)
  • Alvómaszk
  • Füldugó
  • Kézfertőtlenítő
  • Nyakpárna (nálam egy felfújható van, így nem foglal nagy helyet)
  • Jegyzetfüzet, toll
  • Bicska
  • Szemöldökcsipesz
  • Hálózsák (erről megoszlanak a vélemények, nálam a biztonság kedvéért van egy nyári, 700 grammos)
  • 2 db táska (egy a strandra, egy másik, ha bárhova máshova megyek, pl bulizni)
  • övtáska (jól fog jönni póló alá elrejtve, ha veszélyesebb környékre megyünk)
  • mini varrókészlet
  • strandkendő (sarong)

Nálam ezek vannak és egyelőre úgy látom mindent elhoztam, amire szükségem van. Ezt a listát meleg helyre utazóknak ajánlom, mint például Közép-Amerika, Dél-Amerika, Thaiföld, Bali stb. Soknak tűnhet így elsőre, de egyáltalán nem az. Bátran írjatok hozzá, vegyetek el belőle, ez csak egy segítség a saját listátok megírásához. Jó pakolást!

 

 

 

 

 

 

 

1 komment
Címkék: tipp

A bejegyzés trackback címe:

https://misshammock.blog.hu/api/trackback/id/tr7213453851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virágelvtárs 2018.02.08. 21:26:24

Kedves Dóri!

Hát. Ez. "Csajos". És nem, nem hisszük el, hogy ez mind befér a hátizsákba ;)
Nézzük ennek a férfi verzióját (kipróbált recept):

Útlevél - Szigorúan táska hátsó zsebébe gyűrve, ahol mindig csak hosszas keresés után a lejárt jegyek között találod meg.
Készpénz - Ami elég 5 helyi sörre, aztán majd lesz valahogy.
1 darab hosszúnadrág, alul fűzős, hogy combnáltérdnél rövidnadrággá lehessen alakítani.
2 darab boxeralsó (egy teljes hétre elég, meg még egyre kifordítva)
1 darab bugyi - mert sohasem lehet tudni
1 golyós dezodor
1 pár viseltes cipő és/vagy papucs
1 negró cukorka - hát ez meg mikori és hogy került ide?
1 nem túl agresszív, félkövér aranyhörcsög - na ezt még nem próbáltam, de állítólag rendesek, nem hepciáskodnak.
Opcionális: Öltöny, ing, nyakkendő. Bármikor, bárhol szükség lehet az elegáns megjelenésre kérem.
Ukulele
És persze puffin.

Így.
süti beállítások módosítása